185Päivää 21Tuntia 24Minuuttia 39Sekuntia
EtusivuBlogiMitä kuuluu Kympin Naiset: Jennin haastattelu

Mitä kuuluu Kympin Naiset: Jennin haastattelu

Kympin Naiset -ryhmän jäsenet valmistautuvat jo innokkaasti kohti Citroën Naisten Kymppiä 29.5.2021. Tänään haastatteluvuorossa on Jenni, jolla on ollut hieno syksy liikunnan suhteen.  Jenni onnistui nimittäin lokakuun alussa juoksemaan puolimaratonin neljän vuoden tauon jälkeen! Upea suoritus, onnea Jenni!  Tänään Jenni kertoo meille hieman kuulumisiaan ja antaa vinkkejä, joiden avulla hän on saanut liikunnan säännölliseksi osaksi omaa arkea.

Jennin kuva

Jennin kuulumisia

”Minulle kuuluu hyvää! Koronan kanssa on oppinut elämään, eikä se kuormita onneksi enää mieltä kuten keväällä. Juokseminen ja jaksaminen on paremmalla tolalla, kuin pitkään aikaan. Syynä varmastikin se, että olen nukkunut paremmin kuin pitkään aikaan melatoniinin ja meditoinnin ansiosta. Myös huvenneet rautavarastot ovat lähteneet korjautumaan rautakuurin myötä. Olen myös iloinen siitä, että kehonhuollosta on tullut säännöllinen osa elämää.”, Jenni kertoo.

Liikuntaviikko

Jenni kävi äskettäin kuntotestissä, jonka perusteella hänelle laadittiin omiin tavoitteisiin sopiva järkevä juoksuohjelma. Tarkoituksena on opetella juoksemaan oikealla määrätyllä vauhdilla, jota pyritään pitämään tasaisesti yllä. Tällä hetkellä Jennin liikuntaviikkoon kuuluu kolme juoksulenkkiä sekä 1-2 lihaskuntoharjoitusta. Lisäksi Jenni kävelee paljon. Jennin Instagramista voikin nähdä muun muassa ihania kuvia aamukävelyiltä!

Katse ensi vuoteen

Jennillä on liikunnan osalta katse jo suunnattuna ensi vuoteen. Kalenteriin on alkanut kertyä mukavasti juoksutapahtumia, ja toiveissa olisi parantaa omaa puolimaratonin aikaa. Tavoitteet siivittävät mukavasti eteenpäin ja tsemppaavat säännölliseen liikuntaan. Citroën Naisten Kymppiä Jenni odottaa myös innolla. ”Mahtavaa päästä juoksentelemaan hyvällä porukalla ilman suorituspaineita! Aina sitä juoksukelloa ei tarvitse tuijottaa!”

Jennin liikuntavinkit arkeen

  • Suunnittele ja kirjaa treenit kalenteriin jo etukäteen.
  • Sovi liikuntatreffit kaverin kanssa.
  • Tee hyvinvointiasioista tapa.

”Tee päivittäin jotain oman hyvinvointisi eteen, esimerkiksi lyhyt kävely tai venyttelyhetki. Vähitellen huomaat, että näistä hyvinvointiasioista tulee rutiini, joita alat jo kaipaamaan. Minulle kävin näin, kun opettelin rentoutusharjoituksia. Aloitin 5 minuutin meditoinnista ja lisäsin vähitellen aikaa ja nyt se on jo luonteva osa iltaa”, Jenni kertoo.

Suuri kiitos Jenni! Seuraa Jennin liikuntakuulumisia Instagramissa @mattilajennirun

Tule sinäkin mukaan Citroën Naisten Kympille!

Ilmoittautumaan pääset osoitteessa: www.naistenkymppi.fi/ilmoittaudu

Edullinen ilmoittautumishinta 36€ on voimassa 8.1.2021 asti!

Seuraa myös Citroën Naisten Kymppiä Instagramissa ja Facebookissa!